جیمیل و ارتباط شما با مشتریان خود

با سلام و عرض ادب خدمت همراهان بیگ تم
هم اکنون ارسال ایمیل به یکی از روش‌های اصلی برقراری ارتباط تبدیل شده است. اگر شما یکی از کاربران جی‌میل باشید، با بررسی گزینه‌هایی که جی میل در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید یک راه ساده و سریع برای دستیابی به یک سیستم شبیه CRM بیابید.
گزینه های جیمیل به صورت زیر است:

فهرست تماس‌ها
جی‌میل دارای پایگاه داده‌ تماس‌های شماست که اطلاعات افرادی که شما به فهرست خود اضافه می‌کنید را به صورت خودکار ثبت و ذخیره می‌کند. شما می‌توانید از این طریق، علاوه بر ایمیل و اسامی افراد مورد نظر، اطلاعات بسیاری را از روی فایل‌ها و سیستم‌های دیگر آپلود کنید. هر چند شاید ظاهر چندان جذابی نداشته باشد اما به اندازه‌ای که شما نیاز دارید کارکرد دارد. وقتی شما اطلاعات تماس فردی را وارد می‌کنید می‌توانید آن را به قرارهای ملاقات خود در تقویم گوگل نیز اضافه کنید و در میان فهرست تماس‌ها جستجو کنید.

گروه‌ها
یکی از راه‌های استفاده از پایگاه داده فهرست تماس‌های جی‌میل به عنوان یک ابزار CRM، استفاده از قابلیت تماس‌های گروهی است. با ایجاد گروه‌های مجزا از جمله گروه مشتریان، روزنامه نگاران، فروشندگان و…، می‌توانید فهرست تماس‌های خود را به شکل موثری دسته بندی کنید و حتی کمپین‌های ایمیلی برای هر گروه طراحی کنید.

فولدرهای شاخه‌ای
راه دیگری که برای پیگیری و دنبال کردن اطلاعات در جی میل وجود دارد، استفاده از فولدرهای ایمیلی برای تماس با گروه‌های خاص است. به عنوان مثال، اگر فولدری مخصوص مشتریان خود درست کرده‌اید، می‌توانید فولدر دیگری نیز درون آن ایجاد کنید که مختص مشتریان ویژه و کلیدی شما باشد. در این صورت می‌توانید با انجام تنظیمات لازم، کاری کنید که ایمیل مربوط به هر مشتری در فولدر مخصوص به خود قرار گیرد و به این ترتیب دسترسی شما به آن‌ها آسان‌تر شود.

بومرنگ
افزونه قابل استفاده دیگری که ممکن است برای شما جالب توجه باشد، بومرنگ (Boomerang) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ایمیل‌های خود را کمی هوشمند‌تر کنید. برای مثال می‌توانید ایمیل‌های خود را طوری تنظیم کنید که هنگامی که شما ایمیلی ارسال می‌کنید و از فرستنده آن پاسخی دریافت نمی‌کنید، پس از مدت چند روز آن ایمیل به صندوق شما بازگردد.

البته برنامه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که با جی میل و مجموعه Google Apps یکپارچه می‌شوند. به عنوان مثال، برنامه Mavenlink می‌تواند همین سیستم CRM جی‌میلی شما را را به یک مجموعه کامل از مدیریت کار، پروژه و همکاری‌ها تبدیل کند.
داشتن ابزارهای کامل با تمام امکانات خوب است اما گاهی راهکارهایی ساده با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید حلال مشکلات شماست.

از همراهی شما سپاس گزارم
در ادامه این مقالات نیز همراه من باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *