سنجش بهینه بودن عناوین پست ها با Title Experiments

وقتی در یک سایت شروع به فعالیت می کنید ویا سایت شخصی خودتون رو راه اندازی می کنید،پس از چندی با مباحث سئو و بهینه سازی سایت درگیر می شید.موضوعی که امروزه منبع درآمد زایی خیلی از افراده.یکی از بخش های مرتبط با سئو که در ایجاد سایتی بهینه نقش داره،انتخاب عناوینی مناسب برای پست ها و مطالبتونه.در مورد نوشتن پست بهینه در سایت قبلا مقاله ای جداگانه ارایه شده و می تونید مطالعه کنید.پس از این که در مورد شاخص های سئو به میزان کافی مطلع شدید،نیاز دارید که اونارو روی سایتتون و هنگام نوشتن پست پیاده کنید.در این مقاله راهی رو برای سنجش کیفیت عناوین پست ها و بهینه سازی اون ها برای موتورهای جست و جو گر معرفی می کنیم.

افزونه وردپرس:سنجش بهینه بودن عناوین پست ها با Title Experiments

گام اول:

برای شروع مثل همیشه نیاز داریم افزونه رو دانلود کنیم و سپس فعالش کنیم.افزونه رو از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود افزونه

** این افزونه کاملا رایگانه ،البته به صورت پرمیوم هم ارایه شده که با پرداخت هزینه ای از پشتیبانی محصول می شه استفاده کرد.چون ما خودمونیم در این زمینه ها استاد شدیم نیازی به پشتیبانی نداریم!!**

بعد از نصب افزونه از بخش مربوط به افزونه وارد محیط افزونه شید و مسیر زیر رو طی کنید:Settings > Title Exp Settings

در این قسمت سه آپشن مختلف طبق شکل زیر می بینید:

 

1

خب پیشنهاد ما اینه که بخش Best title in feed رو انتخاب کنید.این بخش بهتر می تونه برای مقصود ما کاربردی باشه.

گام دوم:

در این مرحله نوبت به سنجش اصلی می رسه.قابلیت ویژه این افزونه اینه که طبق تنظیمات درونی که در افزونه موجوده می تونه با استاندارد های موتور های جست و جو گر عناوین یگانه یا چندگانه رو بررسی کنه.یعنی شما می تونید با ورود به بخش ویرایش پست و کلیک روی Add New Title هر چند عنوانی رو که مدنظرتونه وارد کنید.

 

 

2

گام سوم:

در این مرحله باید خودتون دست به کار شید و برای ارزیابی عناوین اقدام کنید.همون طور که در گام قبلی دیدید یه جدول با اعداد و ارقام مختلفی نمایان مشه که هر کدوم بیانگر میزان بهینه بودن عنوانه که توسط افزونه تشخیص داده شده.

در این بخش نموداری هایی رو به صورت تستونی می بینید که بیانگر تعداد دفعات استفاده از این عنوان در 7 روز گذشتست.

بخشی به صورت نسبت در این جدول هست که عموما نسبت تعداد نمایش مطلب رو به تاثیر اونا بر خواننده نشون میده.آمار مربوط به تاثیر گذاری مطلب از طریق منابعی مثل گوگل آنالیز و رنکینگ مطلب در گوگل و…به دست میاد.

درصدی هم که در جلوی عناوین به نمایش در میاد احتمال نمایش مطلب رو طبق عنوان انتخای تخمین می زنه.یعنی با استفاده از این عنوان چند درصد احتمال داره که افراد به مطلب شما هدایت شن.در واقع ارتباطی بین این درصد ها و کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران نهفتست.

هر چه قدر هم که این افزونه مفید باشه باز هم کسی که نقش اصلی رو بهینه سازی سایت ایفا می کنه شما هستید.بهینه بنویسید و بدونید هر چه قدر که اصول سئو رو رعایت کنید،کیفیت سایت شما و کارایی و رتبه اون  هم ارتقا پیدا می کنه.

دیگر مطالب بخش سئو وردپرس را نیز مطالعه کنید.

منبع:بیگ تم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *