اهمیت کوتاه نویسی در نوشته های تبلیغاتی،قسمت سوم

سلام دوستان عزیز وقت بخیر
در ادامه سری آموزش های اهمیت کوتاه نویسی در نوشته های تبلیغاتی در خدمت شما خوبان هستیم.در این آموزش میپردازیم به ادامه استراتژی های کوتاه نویسی در نوشته های تجاری و کمی در مورد آن ها صحبت میکنیم و موارد باقی مانده را بررسی مینماییم

دوستان عزیز در ادامه موارد گفته شده در قسمت قبلی باید گفت فقط پاراگراف کوتاه نیز در نوشته های تجاری کافی نیست جملات نوشته های خود را بسیار بزرگ ننویسید زیرا در تحقیقاتی در خصوص یافتن طول مناسب جملات از نظر سهولت در بخاطر سپاری آن ها صورت گرفته است مشخص شد جملاتی با بیش از ۳۴ کلمه براحتی از یاد رفته و فراموش می شوند و همچنین در این تحقیقات نتایج جالب دیگری نیز بدست آمد که یکی از آن ها این است که جمله هایی که دارای ۱۴ الی ۱۶ کلمه هستند براحتی در یاد می مانند و جملاتی که دارای ۲۰ تا ۲۵ کلمه هستند کمی دشوار تر و جمله هایی با بیش از ۳۴ کلمه به سختی در یاد خواهند ماند.

دوستان عزیز باید توجه کنید که کلماتی که در وب سایت خود بکار می برید ، مانند شیشه ای هستند بر روی وبسایت شما و شما باید توجه داشته باشید که هرقدر این کلمات مبهم و تاریک باشند شفافیت این شیشه کمتر و درک و نگاه مخاطب نسبت به وبسایت شما کمتر خواهد بود.با استفاده از لغات پیچیده و تکنیکی بر اعتماد به نفس خود اضافه نکنید ، یا حداقل این کار را در وب سایت نکنید. از لغات و جملات تکنیکی در دو حالت می توان استفاده کرد ، حالت اول زمانی است که بیش از ۹۵ درصد مخاطبین معنی آن لغات و جملات را می دانند و حالت دوم زمانی است که برای بیان مطلب خود چاره ای جز استفاده کردن از چنین لغاتی ندارید.

برخی موارد و در بعضی بخش های وب سایت محاوره ای بنویسید ، تاثیر نوشته های محاوره ای در برخی بخش ها و به اصطلاح در جای درست خود بسیار زیاد خواهد بود راه دیگری که مخاطب را برای ادامه دادن متن می کشاند ، استفاده از پاراگراف های یک خطی است ، بعد از یک پاراگراف نسبتا طولانی، در ایجاد تنوع و جلب توجه مجدد موثر خواهد بود

ممنونم از همراهی شما دوستان عزیز

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *