انتخاب بهترین عنوان برای مطالب

انتخاب بهترین عنوان برای مطالب وردپرس

عنوان مطالب وردپرس،از مهم ترین بخش های وردپرس به حساب میاد که شاید استارت اولیه بهینه شدن یک مطلب رو همین عناوین میزنن.پس در سئو سایت اهمیت ویژه ای دارن.بر خلاف این تفکر که عناوین در وردپرس نقش زیادی ندارن و محتوا و برچسب ها و…رف اولو میزنن،باید بگم که عنوان یک مطلب بسیار حائز اهمیته و بی توجهی به عنوان یک مطلب یعنی از دست دادن مخاطب!این موضوع به این دلیله که هر یک از کاربران با دیدن عنوان یک مطلب،به سمت خوندن اون ترغیب میشن.بنابراین باید روی عنواین تا حد ممکن سرمایه گذاری کرد.در این مقاله نکات و راهکارهای لازم و جامعی رو برای ایجاد یک عنوان بهینه در سایت معرفی می کنیم.

نکاتی جهت انتخاب بهترین عنوان برای مطالب وردپرس

اهمیت عناوین در چیست؟

یک نویسنده بزرگ اعتقاد داره که وقتی حین نوشتن یک مطلب،عنوان صحیحی برای مطلب انتخاب می کنید،80 درصد اون مطلب تکمیل شده.پس باید برای 20 درصد باقی مونده تلاش کنید.این عنواین مطالب هستن که تعداد کلیک های سایت شما رو تشکیل میدن.یعنی با ایجاد یک عنوان بهینه،می تونید مطلب رو در عنوان خلاصه کنید.

چگونه بهترین عنوان رو برای مطالب وردپرس انتخاب کنیم؟

بشاید در گام اول انتخاب عنوان مشکل به نظر برسه.اما در ادامه متداول ترین راهکار هارو توضیح خواهیم داد:

1-استفاده از کلمه “چگونه ” در عناوین

یکی از کاربردی ترین کلماتی که در عناوین مطالب استفاده میشه،چگونه هست.این که چرا این کلمه بیشترین استفاده رو در بین متون فارسی یا انگلیسی داره به این برمیگرده که ابتدا به ساکن ،سواله که باعث جست وجوی کاربر میشه.حالا از بین پرکاربرد ترین کلمات سوالی،”چگونه” استفاده بیشتری داره.چون ما در وردپرس بیشتر به دنبال گونگی ها هستیم تا چراها!

پس برای انتخاب عنوان مناسب ابتدا یک پست جدید رو باز کنید.به یاد داشته باشید که از این به بعد در نوشته هایی که برای آموزش مطلبی به کاربرانتون منتشر میشن،عنوان هارو به این شکل قرار بدید:

چگونه …{ادامه جمله رو با استفاده از نیاز مطلب پر کنید}

دقت کرده باشید بیگ تم،انبوهی از نوشته هایی هست که با چگونه شروع میشن.مثلا:

چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

چگونه صفحه اصلی سایت را در وردپرس انتخاب کنیم؟

و…

به همین دلیله که شاید نوشته هایی که با کلمه “چگونه” آغاز میشن و بعد از اونا از جملات وسوسه انگیز استفاده میشه،بیشتر از سایرین خواننده دارن.جملاتی مثل:چگونه موفق شویم؟و…

2-نوشتن عناوین با استفاده از لیست

بیشتر خوانندگان ،به دنبال مطالبی هستن که مجموعه از محتوا رو یک جا در اختیار اونها قرار بده.مثلا هک و کد های وردپرس. این بخش در  اغلب سایت ها به صورت لیستی نمایش داده میشه.مثلا 10 هک کاربردی وردپرس.

این که لیستی از مطالب رو در محتوای خودتون بیارید و تعداد نکات یا تکنیک هایی رو که در مطلب ذکر کردید،در عنوان نوشته هم بیارید،شروع خوبی برای داشتن یک عنوان و در نتیجه مطلب بهینست.در بیگ تم نمونه های زیادی از این چنین مطالب میبینید.مثلا:

5 هک کاربردی وردپرس برای شخصی سازی سایت

2

3-افشای نکته کلیدی مطلب در عنوان

به جای نکته کلیدی شاید از کلمه راز استفاده کنیم بهتر باشه.در هر مطلبی یک راز وجود داره که تمام تلاش ما و هدف ما از نوشتن این مطلب،آگاه کردن سایرین از این رازه.مخصوصا در عناوین خبری.در عناوین خبری بهتره که نکته اصلی و عمق مطلب رو در عنواین به کار ببریم.مثلا اگه در یک مطلب قصد داریم در ارتباط به یک شایعه صحبت کنیم،بهتره اون شایعه در عنوان ذکر شه تا کاربر با دیدن این عنوان به سمت خوندن مطلب ترغیب شه.نکته بعدی استفاده از خود کلمه “راز” هست.همین کلمه می تونه افراد رو کنجکاو کنه.مثلا کاربران تصور می کنن وقتی از یک کلمه نامتدوال تر استفاده میشه،حتما محتوای جدید رو به روی اوناست

به نمونه عنوان زیر توجه کنید:

راز های نهفته در دل اقیانوس آرام

4-استفاده از عباراتی جهت حل مسئله در عناوین

منظور از حل مسئله،همون مطلبی هست که شما در  نوشته به اون پرداختید.فرض کنید شما یک سایت وردپرسی دارید.مثلا استفاده از عبارت خلاص شدن از خطاهای وردپرس می تونه خیلی بهتر باشه تا استفاده از هر عنوان مشابهی.به طور کلی همانند بخش اول که توضیح داده شد،می تونید حین نوشتن برخی از مطلب،برای انتخاب عنوان این ساختار دائمی رو به یاد داشته باشید:

چگونه از شر {عبارت دلخواه} خلاص شویم؟

به نمونه عنوان زیر دقت کنید:

چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟

5-استفاده از عنوان های کوتاه و رسا

ما در جهانی زندگی می کنیم که افراد فرصت کمتری برای مطالعه دارن و بیشتر دوست دارن مطلب اصلی به اونا تزریق شه و از مقدمه چینی پرهیز شه.عنوان ها نباید بیشتر از 50 کاراکتر داشته باشن و ترجیحا باید رسا باشن.ایتفاده از کلمات کلیدی خود مطلب می تونه در این باره پاسخ گو باشه.

6-استفاده از کلمات “سریع” و “آسان ” در عناوین

شاید خیلی به این موضوع دقت نکرده باشین.اما وقتی کلمه ی سریع یا راحت یا با کمترین زمان رو در عناوین میبینیم،بیشتر روشوت حساب باز میکنیم تا مطلبی که عنوان های کلاسیک و رسمی رو دارن.بمثلا وقتی در حال معرفی یک افزونه وردپرس هستید،می تونید به جای معرفی خود افزونه و یا نام بردن از اون،به شکل زیر عنوان رو قرار بدید:

با افزونه bbpress ، به سادگی تمام انجمن بسازید!

7-استفاده از آنالیزگرهای عناوین در وردپرس

همون طور که برای سئو سایت از یک انالیز گر استفاده می کنیم تا گزارشی از وضعیت  فعلی سایت داشته باشیم،برای عنوان ها هم می تونید از یک ابزار کاربری استفاده کنید.

ابزار CoSchedule

این ابزار یک ابزار بهینه برای سنجش قدرت عنوان مطلبه.وقتی که عنوان مورد نظرتون رو وارد کنید،ابتدا در بخش اول یک نمره به عنوان انتخاب شما داده میشه.بعد از این بین کلمات استفاده شده باید تعادل برقر شه.این تعدل به صورت یک چرخه نشون داده میشه که هر یک از بخش های اون یک رنگ خاص دارن.کلمات نامرسوم،مرسوم و قوی در این چرخه مشخص میشن و مثل یک نمودار دایره ای به هر کدوم درصد داده میشه.

جالبه که بدونید در نویسندگی،برخی از کلمات نسبت به سایرین قوی تر هستن.این کلمات در هر یک از زبان ها خاص هستن و تعدادی از اونا هم مشترک هستن.مثلا:

Bomb

Blood

و…

امیدوارم نهایت استفاده رو از این مطلب برده باشید

پیروز باشید

بیگ تم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *