سلام دوستان عزیز روز بخیر
با قسمت دیگری از سری آموزش های نکاتی مهم در مورد بازاریابی در خدمت شما عزیزان هستم.در این سری از آموزش ها تصمیم بر این است که شما را با تجربیات چندین و چند ساله خود آشنا کنیم و همچنین فوت و فن های بازاریابی را برای شما بازکو گنیم که شما نیز با استفاده از این نکات و موارد موفقیت خود را جشن بگیرید.

در ادامه این قسمت ها میپردازیم به اهمیت ارزش محصولات و خدمات در انتخاب مشتریان.دوستان عزیز در بازار داد و ستد، غالبا مشتری های کالا ها و خدمات با مجموعه ای از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط نهاد ها و شرکت ها مواجه می شود که می توانند عامل ارضای نیازهای معینی از آن ها باشند.حال در صورتی که کاملا متوجه شده باشید در این جا این سوال مطرح می شود که آن مشتریان چگونه باید در میان این حجم انبوه محصولات یکی را انتخاب کند؟

دوستان عزیز پاسخ این سوال مهم این است که برداشتی که وی از ارزش محصولات و خدمات عرضه شده خواهد داشت، معیار انتخاب نهایی و خرید او خواهد بود.ارزش برای مصرف کننده یعنی تفاوت میان ارزش حاصل از داشتن و به مصرف رسانیدن یک محصول و یا یک خدمت و هزینه هایی که لازم است او در راه کسب آن محصول و خدمات بپردازد.

معمولا، مشتری ارزش های محصول و هزینه ها را با یک مقیاس عینی و دقیق نمی سنجد بلکه مهترین چیزی که در خاطر او است محک یا معیار، چیزی جز ارزش مورد تصور نیست.و این یعنی ارزشی که او برای محصول مورد بحث قائل است. حال برای مثال ، آیا شرکت فدرال اکسپرس (یک شرک حمل و نقل بسته های پست در امریکا) با سرعتی بیشتر و اعتمادی افزونتر، محموله را به مقصد می رساند؟ اگر چنین است، آیا این خدمت برتر می تواند هزینه های بیشتری را که باید از بابت پست پیشتاز این شرکت پرداخت کرد، توجیه کند؟

در ادامه همراه من باشید دوستان عزیز
روز خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *