سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه سری آموزش های جامع نکاتی مهم در مورد بازاریابی در قسمتی دیگر در خدمت شما دوستان عزیز هستیم و در این قسمت نیز همانند قسمت های قبل در مورد مبانی حرفه ای بازاریابی صحبت خواهیم کرد.دوستان عزیز در این سری اموزش ها نکات بسیار مهم و فوت و فن هایی بسیاری کاربردی گفته شد و امیدوارم بتوانید این اعمال را در وب سایت خود پیاده سازی کرده و موفق شوید
در این آموزش کمی در مورد مدیریت تقاضا و ارتباط آن با سود آوری صحبت خواهیم کرد دوستان عزیز برخی از مردم و یا مدیران کسب و کار ها فکر می کنند که مدیریت بازاریابی در یک کسب و کار به معنای یافتن مشتریان یا خریداران کافی برای کالا یا محصولات و خدمات است. اما همانطور که ممکن است بدانید این دیدگاه کاملا محدود و ناقص است. هر سازمان و کسب و کاری برای محصولات خود از سطح معینی از تقاضا از طرف مردم برخوردار است. لذا قابل تصور است که در هر مقطع زمانی،آن شرکت با یکی از شرایط چهار گانه زیر در مورد تقاضاهای مشتریان خود مواجه شود:
- هیچ تقاضایی وجود نداشته باشد
- تقاضا به اندازه کافی باشد
- میزان تقاضا نامنظم شود
- تقاضابیش از حد توان باشد
در این حالت مدیریت باید برای مقابله با شرایط گوناگون تقاضا راه هایی متناسب بیابد.
برای درک بهتر این موضوع به مثال توجه کنید:
در فصل تابستان شهربازی ها، پارک ها و استخرها بیش از حد شلوغ میشوند. یا اینکه در ماه های پایان سال سفارش های چاپی بیش ماه های دیگر از خواهد شد و در حالتی دیگر گاهی شرکت های تولیدکننده برق به هنگام اوج مصرف کاربران خود جوابگوی نیاز آن ها نیستند. در این موارد و سایر مواردی که میزان تقاضا بیش از حد است، کار تخصصی مدیریت ایجاب می کند که به اصطلاح بازارزدایی کند اما بازار زدایی چیست؟
در ادامه همراه من باشید
دیدگاهتان را بنویسید