سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های نکاتی مهم در مورد بازاریابی در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.در این آموزش ها بررسی میکنیم که چگونه میتوان در امر فروش اینترنتی و یا غیر اینترنتی و فروشگاه های آنلاین و کسب و کار آنلاین به موفقیت رسید و نکاتی بسیار مهم را در این زمینه ها بازگو میکنیم و امیدوارم شما نیز بتوانید از این موارد گفته شده به بهترین نحو آنها را در کار خود استفاده کنید.
از موارد دیگری که میتوان در این زمینه ذکر کرد این است که مشکل بازاریابی چه در حالت آنلاین و چه در حالت آفلاین ، نزدیک بینی است.دوستان عزیز اشتباه بسیاری از ارایه دهندگان کالا یا خدمات چه در حالت مجازی و یا حقیقی این است که بیشتر توجه خود را معطوف به حالت فیزیکی محصولاتی که به مردم ارایه می دهند می نمایند و هیچ یک از آن ها به منافع و مزایای ناشی از آن محصولات برای کاربران و مشتریان خود توجه نمی نمایند.
در این حالت چنین به نظر می سد که آن ها خود را فروشنده محصول می دانند و نه برآورنده نیازهای مصرف کننده و فقط به فکر کسب در آمد هستند و دلیلی نمیبینند که کمی نیز منافع مشتریان خود را در نظر بگیرند.از این رو تولید کننده ای که پوسترهای تبلیغاتی مواد غذایی یا کتاب و … چاپ و تولید می کند چنین می اندیشد که مشتری این کالا ها و خدمات پوستر یا کتاب و یا هر آنچه او سفارش می دهد نیاز دارد.اما او نمیداند که واقعیت این است که او می خواهد نوعی مواد غذایی یا کتابی و یا در حالت کلی خدماتی در زمینه مشخص را به مردم معرفی و ارائه کند و چنین نیازی دارد.
می توان گفت که این دسته از ارائه دهندگان محصول و فروشندگان و خدمت دهندگان به مشکل نزدیک بینی !!! دچار شده اند. آنان در کسب و کار خود چنان خود را شیفته محصولات خود می سازند که تنها به خواسته های کنونی مصرف کننده توجه می کنند و نیازهای اصلی و دلایلی که مشتریان را مجاب به خرید کرده را نمی بینند.این دسته از فروشندگان و صاحبان کالا ها و خدمات متوجه نیستند که محصول فیزیکی چیزی جز وسیله یا ابزاری برای حل مساله مصرف کننده نیست. اگر محصول جدید یا با کیفیت بهتری عرضه شود که مشتری با قیمت کمتری بتواند با آن نیازش را برطرف سازد، این دسته از فروشندگان به دردسر خواهند افتاد و مشتریانی که چنین نیازی داشته باشند خواستار این محصول جدید خواهند بود.
در ادامه همراه من باشید
مانا باشید