سلام به شما همراهان همیشگی بیگ تم
با بخشی دیگر از بازاریابی شبکه های اجتماعی با شما دوستان همراه هستم
اگر شما دوستان همراه به خاطر داشته باشید که در مطلب تاثیر فیسبوک در بازاریابی اینترنتی،بیان کردم که ربات های گوگل نمی توانند به راحتی گردش در یک سایت در فیس بوک گردش کنند و به تمام صفحات سر بزنند، پس گوگل باید به دنبال راهی میگشت تا بتواند از اتفاقات درون شبکه های اجتماعی آگاه شود.
گوگل برای رفع این مشکل ، گوگل پلاس را راه اندازی نمود و هزینه های بسیاری را برای تبلیغات این شبکه متحمل شد و گوگل پلاس فقط وبمسترهایی را که می خواستند در نتایج بالای گوگل قرار بگیرند را توانست جذب نماید.
شاید شما هم اخبارهایی مبنی برقرارداد همکاری بین گوگل و توییتر شنیده باشید.حالا چرا گوگل با توییتر قرار داد بست؟
اتفاقات درون شبکه های اجتماعی برای گوگل دارای اهمیت و مهم می باشد و برای بهتر کردن نتایج جستجوی خود باید بتواند سیگنال های شبکه های اجتماعی را در رنکینگ وب سایت ها تاثیر دهد.
کاربران فیس بوک هر اتفاق و رویداد جدیدی که برایشان اتفاق می افتد و پیش می آید معمولا در پروفایل خود ثبت می کنند ،و ممکن است بعضی از کابران تمام رویدادهای آخر هفته و تعطیلات خود را در پروفایل خود توضیح دهد.ولی در توییتر ،فقط می تواند مهم ترین اتفاقی که برایش پیش آمده است را ثبت و یادداشت کند و همین موضوع باعث تبدیل شدن توییتر به یک گنجینه از اتفاقات مهم در دنیا شده است.
گوگلی ها هم از این موضوع باخبرند و با بزرگترین و مختصرترین مخزن اطلاعات مهم دنیا قرار داد بسته اند،و یا می توان گفت که فیس بوک خودش را برتر و بزرگتر از گوگل می داند و تمایلی به اشتراک گذاری اطلاعات نداشته باشد.این ها را می توان از دلایل احتمالی قرارداد بین گوگل و توییتر دانست.
نمایش توییت ها توسط گوگل در نتایج جستجو
قبلا توییت ها فقط در نتایج جستجو موبایل ها نمایش داده می شد ولی جدیدا در نتایج جستجوی دسکتاپ هم نشان داده می شود ،پس اگر شما درباره ی یک شرکت جستجو کنید،گوگل آخرین توییت ها این شرکت که مرتبط با موضوع جستجو شده ،می باشد را نشان می دهد.
تاثیر همکاری بین گوگل و توییتر بر روی رنکینگ سایت
گوگل اگر بتواند به دیتابیس توییتر دسترسی پیدا کند،دقیقا می تواند متوجه شود که چه کسی در توییتر طرفدار بیشتری دارد و توییت های چه کسانی بیشتر ریتوییت می شود و به توییت های چه افرادی اصلا اهمیت داده نمی شود!!! همچنین در گذشته درمورد فیس بوک نظراتی بوده است که گوگل هر لایک در فیس بوک را به عنوان یک رای درنظر گرفته و هر کسی رای بیشتری داشته باشد در نتایج جستجو جایگاه بالاتری دارد،ولی مت کاتس اعلام کرد که ربات گوگل نمی تواند به محتوای فیس بوک به درستی دسترسی پیدا کند و این باعث شد که مطالب کمتری در مورد اهمیت لایک ها منتشر شود.
تفاهم جدید دیگر محدودیت ربات گوگل را برطرف نمود و گوگل می تواند تشخیص دهد که کاربران به چه کسانی بیشتر رای می دهند،و باید منتظر بود و دید که این قرارداد تا چه اندازه باعث تقویت سیگنال شبکه های اجتماعی می شود.
از همراهی شما دوستان سپاسگزارم
با آرزوی موفقیت با شما دوستان عزیز
دیدگاهتان را بنویسید