آموزش کامل افزونه وردپرس ویژوال کامپوسر- قسمت اول

با سلام خدمت دوستای گل بیگ تمی. از امروز قصد دارم یه سری آموزش خیلی جذاب رو شروع کنم. این آموزش مربوط به یکی از جالب ترین افزونه های وردپرس، یعنی ویژوال کامپوسر هست. ممکنه بعضیاتون با این افزونه آشنا نباشین، برای همین لازمه که قبل از هر چیز یه معرفی کوتاه داشته باشم: ویژوال کامپوسر یا visual composer یا به صورت مخفف VC یه افزونه ی خیلی کاربردی برای طراحی قالب و طرح برگه های وردپرسه. یعنی شما بدون دانش برنامه نویسی می تونید به راحتی قالب دلخواه صفحتون رو طراحی کنین. حالا در ادامه به صورت مفصل تر ویژگی ها و امکانات این افزونه ی بسیار محبوب رو براتون توضیح میدم. مقالاتی که امروز شروع می کنم، در واقع به صورت سریالی خواهد بود، یعنی آموزش ویژوال کامپوسر رو از مقدماتی ترین سطح شروع می کنم و در ادامه قسمت های مختلفش رو آموزش میدم. پس اگه میخواین استاد ویژوال کامپوسر بشین، این سری مقالات رو دنبال کنین. در هر قسمت، برای راحتی بیشتر شما، لینک قسمت های قبلی رو در مقاله خواهم گذاشت. اگه خدا بخواد سعی میکنم هر روز یک قسمت رو بنویسم. با منو و بیگ تم همراه باشین…

 

آموزش کامل افزونه وردپرس ویژوال کامپوسر- قسمت اول


فهرست محتوا

  1. معرفی
  2. ویژگی ها
  3. دانلود افزونه ی فارسی ویژوال کامپوسر
  4. نصب و فعالسازی

معرفی

بعضی اوقات پیش میاد در حالیکه مشغول گشت و گذار در نت هستین، زیبایی طراحی یه سایت چنان شما رو محو خودش می کنه که نزدیکه چشماتون از حدقه بزنه بیرون. بعد بسرعت و به همون حالت باباقوری میرین سراغ وردپرس تا همون شکل و شمایل رو برای سایتتون دربیارین. حالا دو حالت پیش میاد: یا یه آدم مبتدی هستید که با HTML و CSS و PHP آشنایی نداره و یا با این موارد آشنایی داره. در حالت اول که به هیچ عنوان نمی تونین اون چیزی که می خواستین رو درست کنین، به همین خاطر ممکنه کارهای به جاهای باریک و افسردگی بکشه! اما در حالت دوم حتی اگه خدای طراحی وب هم باشین، طراحی اون چیزی که دیده بودین، چندساعت از وقت با ارزشتون رو میگیره. اما یه راه حل خیلی ساده تر هم  وجود داره و اون افزونه ی ویژوال کامپوسره. این افزونه به شما کمک می کنه تا قالب کلی صفحتون رو درست مثل همون چیزی که میخواین طراحی کنین. برای اینکار نیازی به برنامه نویسی یا استایل نویسی نیست، بلکه با یه محیط گرافیکی خیلی زیبا و ساده می تونین صفحات و قالب های بسیار جذاب و البته بسیار پیچیده رو طراحی کنین. خب حالا که فهمیدین VC چیه و به چه دردی می خوره میریم سراغ ویژگی هاش.


ویژگی ها

ویژوال کامپوسر یکی از افزونه های بسیار محبوبه که بیش از 80 هزار بار خریداری شده. یکی از ویژگی های خیلی جذاب VC اینه که میتونین صفحه ی مورد نظر و جزییاتش رو فقط با دراپ و درگ کردن بسازید. علاوه بر این، ویژوال کامپوسر این ساخت رو میتونین در دو محیط انجام بدین، Frontend و Backend که اولی محیطی مثل ظاهر اصلی سایت در اختیارتون میذاره و حالت دوم، در همون محیط ویرایش برگه ها می تونین عملیات ساخت صفحه رو انجام بدین، البته وقتی در آموزش ها پیش بریم دقیقا متوجه تفاوت این دو حالت میشین.



نصب و فعالسازی افزونه ویژوال کامپوسر

VC هم مثل تمام افزونه های دیگه ی وردپرس نصب میشه. بنابراین اگر نصب کلی افزونه در وردپرس رو بلدید، مشکلی نخواهید داشت، اما برای دوستانی که آشنایی زیادی ندارن، مراحل نصب این افزونه را به صورت زیر مرور می کنم:

  1. به وب سایتتون وارد بشین
  2. به افزونه ها>> افزودن برید
  3. از قسمت بالای صفحه، روی لینک بارگذاری افزونه کلیک کنین
  4. فایل فشرده ی افزونه VC رو که در قسمت قبل دانلود کردین، پیدا کرده و انتخاب کنید
  5. روی دکمه ی “نصب” کلیک کنین
  6. تا آپلود و نصب افزونه منتظر بمونین
  7. روی دکمه ی “فعالسازی افزونه” کلیک کنین

حالا افزونه ی VC به درستی نصب و فعال شده و آماده ی کار اساتید محترمه. خب همون طور که در ابتدا هم گفتم، برای اینکه مقالات طولانی و خسته کننده نشن، اونا رو به چند قسمت تقسیم کردم. حالا به انتهای قسمت اول رسیدیم. در قسمت های بعدی میریم سراغ افزونه وآموزش کار با اون. امیدوارم ما رو در قسمت های بعد هم همراهی کنین. پس به امید دیدار…

یک نظر

  1. ابراهیمی

    خیر
    این افزونه بیشتر برای بلاک بندی صفحه با کشیدن و رها کردن هست
    هرچند چندین المان برای کار با ووکامرس رو در خودش جا داده

  2. reza

    با عرض سلام
    من این افزونه رو از شما خریداری کردم اما افزونه نصب نمیشه و پیغام میده “مجددا تلاش به نصب افزونه کنيد”

  3. مسعود

    با عرض سلام خدمت نویسنده محترم و فعال این اثر ( خانم ریاحی ) ….
    بسیار خوشحالم از آشنایی با این سایت . امیدوارم همیشه انقدر با شور و شوق مطالبتون پیش بره . این نشون میده بسیار علاقه مند به موضوعات هستین و هر خواننده ای رو مجذوب نوشته هاتون میکنین …
    موفق باشین …
    درود بر شما….

  4. ناهید سادات ریاحی

    سپاسگزارم دوست عزیز از لطفتون. خدا رو شکر که مطالب مفید واقع شدن. در مورد پیشنهادتون هم، توی قسمت های بعدی، لینک قسمت های قبل گذاشته شده بود، اما به پشنهاد شما، لینک تمام قسمت ها رو در تمام پست ها قرار دادم.

  5. محمود شکرانه

    عرض ادب و خسته نباشید
    بسیار باعث افتخار بنده است که هموطن محترمی چون حضرتعالی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت سایر علاقمندان وقت و انرژی خود را به رایگان و بدون ادعا صرف می کند . بشخصه از زحمات شما قدردانی و تشکر می کنم.
    جسارت است پیشنهاد می کنم در صورتی که مورد نظر شما هم باشد،در آموزش مطالب چند قسمتی لینک قسمهای قبلی و بعدی گذاشته شود تا هم درسترسی سریعتر باشد و هم دوستان متوجه باشند و سایر قسمتها را نیز مطالع نمایند.
    مجددا از زحمات شما سر کار خانم ریاحی تشکر می کنم.سلامت و موفق باشید. با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *