افزونه ساخت نمودار برای وردپرس

افزونه ساخت نمودار برای وردپرس

ساخت نمودار برای وبمستر های سایت های سئو یا سایت هایی مثل بیگ تم به صورت دستی یکی از مشکلات رایج آن است چرا که شما باید نرم افزار های طراحی چارت (نمودار) رو دانلود کنید و بعد نمودار خودتون رو بسازید و بعد اون نمودار رو به صورت عکس در بیارید و بعد توی سایتتون قرار بدید. که اگر بخواید دوباره تغییر بدیدش خیلی وقت میگیره .

خوب چرا اینقدر به خودمون سختی بدیم ما می تونیم با نصب یک افزونه ساده نمودار هایی به صورت متحرک در انواع مختلف ایجاد کنیم اما بدون درد سر.

افزونه ساخت نمودار برای وردپرس

نام این افزونه خیلی کاربردی WordPress Charts هست که توسط مدیریت اصلی وردپرس طراحی و ساخته شده و از امکانات مثبتی که میشه بهش اشاره کرد استفاده از تکنولوژی HTML5 در ساخت نمودار ها است.

از انواع نمودار هایی که میشه توسط این افزونه ایجاد کرد می توانید به نمودار میله ای ، نمودار خط شکسته ، نمودار دایره ای ، نمودار مستطیلی و … اشاره کنیم که از مهم ترین نمودار ها می باشند و بیشترین کاربرد رو توی هر جای محاسباتی دارند.

خوب از امکانات افزونه WordPress Charts می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از HTML 5 در ساخت نمودار ها
  • واکنش گرا بودن نمودار ها
  • قرار دادن نمودار با استفاده از ابزارک
  • قابل استفاده در نوشته ها و برگه و …
  • دارای شورت کد
  • سرعت لود بالای نمودار ها
  • ایجاد نمودار های متحرک
  • و …

شما می تونید نمونه هایی از چارت هایی که توسط WordPress Charts ساخته شده رو ببینید:

افزونه ساخت نمودار برای وردپرس

لینک دانلود افزونه WordPress Charts

 

یک نظر

  1. زهرا نادری

    در وردپرس افزونه های بسیاری برای اضافه کردن نمودارهای مختلف به سایت شما وجود دارد. با این حال، در صورت جستجو در اینترنت شایع ترین شکایتی که از طرف کاربران به چشم می خورد این است که افزونه ها معمولا بیش از حد برای استفاده کردن، پیچیده هستند. برخی از این افزونه ها حتی از کاربران انتظار دارند که داده ها را در داخل یک کد کوتاه و با استفاده از فرمت های بسیار پیچیده، اضافه کنند!!!

    اما به جای استفاده از آن گونه افزونه ها، اکثر کاربران در نهایت نمودارها را در برنامه ی آفیس خود ایجاد کرده و سپس آنها را به تصویر تبدیل می کنند. این کار تا زمانی که شما قصد تغییر دادن این نمودارها در آینده را نداشته باشید ، و یا با این حقیقت که آنها واقعا مانند یک نمودار عمل نمی کنند مشکلی ندارید ، کار راه انداز و مفید است.

    اما توجه داشته باشید که هیچگونه اطلاعات یا کمک های دیداری هنگامی که کاربر ماوس خود را بر روی تصویر حرکت می دهد، ظاهر نخواهد شد.

    به طور ایده آل، آنچه لازم دارید که این افزونه ها در اختیار شما قرار دهند این است که اجازه دهد تا داده ها را از یک منبع بر روی کامپیوتر خود و یا بر روی وب، اضافه کنید. یعنی افزونه اطلاعات را از محلی دریافت و سپس نمودارهای مختلف را در سایت شما قرار دهد.

    نمودارهای زیبا، تعاملی، و رنگارنگ ایجاد می کند که به صورت پویا اندازه های خود را برای تلفن های همراه و تبلت ها تنظیم می کنند. از همه مهمتر شما به یک راه حل نیاز دارید که اجازه ی به روز رسانی اطلاعات در هر زمان که شما می خواهید را بدهد.

    راه حل Visualizer نام دارد! Visualizer افزونه ای قوی ولی ساده است که به شما کمک می کند نمودار هایی گویا و متفاوت برای سایت خود ایجاد کنید.

  2. nadia

    سلام
    من دنبال افزونه ای برای نمایش سه بعدی نمودار دایره ای هستم.
    همچین افزونه ای وجود داره؟

  3. هادی قربانی

    کمی باهاش کار کنید تا نحوه کارش دستتون بیاد. شما بعد از ساخت نمودار می تونید شورتکد مربوط به نمودار مورد نظر رو داخل برگه ای خاص قرار بدید.

  4. سینا بیات

    البته هنگام نصب اخطار داد که با نسخه وردچرس شما آزمایش نشده است. به این که مربوط نمیشه؟

  5. سینا بیات

    سلام بزرگوار من این افزونه رو نصب کردم و از شورت کدش هم استفاده کردم برای نمایش اما چجوری میتونم تنظیمات نمودار ها رو انجام بدم؟ تو منوهای وردپرس اضافه نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *