بازاریابی پارتیزانی (چریکی) چیست؟ ،قسمت اول

سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های بازاریابی و اینترنت در خدمت شما عزیزان هسیتم با نوعی دیگر از بازاریابی که به بازاریابی چریکی موسوم است و در این سری از آموزش ها به بررسی جامع و کامل آن میپردازم.دوستان عزیز این نوع بازاریابی یکی از روش های بسیار مرسوم در بین بازرایابان است و اما مشکل در اینجاست که بهان کمتر پرداخته شده است.

دوستان عزیز این نوع بازاریابی اولین بار توسط جی کنراد لوینسون در سال 1984 و در کتاب معروف بازاریابی پارتیزانی به کار گرفته شد و معرفی شد. لوینسون در این کتاب روش های غیر سنتی، کم هزینه و یا بی هزینه بازاریابی را معرفی کرده است و به بررسی آن ها پرداخته است.لوینسون پیرامون بازاریابی پارتیزانی بیش از 12 کتاب نوشته است.وی مدیر سابق قسمت خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بوده است و اکنون رئیس بازاریابی چریکی بین المللی است، که شرکتی مشاوره ای بزرگ برای خدمت به تجارت های کوچک و بزرگ در سراسر جهان میباشد

دوستان عزیز در ابتدا باید بدانید که بازاریابی پارتیزانی کم و بیش با نام های دیگری هم شناخته می شود که عناوینی مثل بازاریابی نامتعارف، بازاریابی پنهان یا بازاریابی افراطی از جمله آن نام ها است اما نکته اساسی اینجاست که تمام این اسامی تاکید بر کم هزینه و یا اساساً بی هزینه بودن این گونه از بازاریابی دارند.اما آیا ممکن است یک بازاریابی بدون هزینه باشد؟؟؟

دوستان عزیز این نوع بازاریابی بر خلاقیت و روابط خوب و متقابل و همچنین رضایت دو طرفه بسیار تاکید دارد.لوینسون اظهار می‌دارد که یک بازاریاب خوب پارتیزانی در بیشتر موارد باید از روابط موجود و همچنین پتانسیل توسعه روابط اضافه بین دو طرف، آگاهی لازم و کافی را داشته باشد. پس یکی از اصول پایه ای بازاریابی پارتیزانی، رابطه است که در کانون موفقیت بازاریابی پارتیزانی جای دارد.

در ادامه همراه من باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *