تحولات اساسی در استراتژی سئو در سال 2015

تحولات اساسی در استراتژی سئو در سال 2015

مبحث سئو و بهینه سازی یک جریان متغیره و روزانه آپدیت های جدیدی از الگوریتم سئو و استراتژی های مورد نظر برای بهینه شدن سایت منتشر می شه.استراتژی های جدید سئو در سال 2014 منتشر شد که جمعا 13 آپدیت داشت.با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی،در این مقاله ،مختصری از از تحولات پیش رو در مبحث سئو رو بررسی می کنیم.

تحولات اساسی در استراتژی سئو در سال 2015

1-ایجاد و بهینه سازی ترافیک موبایل سایت

ترافیک تلفن همراه،با دستکتاپ برابر باشه و از اون پیشی بگیره!همواره گوگل بر داشتن سایتی ریسپانسیو برای رضایت کاربران تاکید داشته .لذا سیستمی با عنوان mobile freindly طراحی شد که تا شما بتونید از میزان سازگاری سایتتون با دستگاه های دیگه مثل موبایل آگاه شید.برای تست سایتتون،کافیه وارد پیج زیر شید و آدر سایت رو وارد کنید.البته این خدمت در خیلی از سایت ها وارد می شه ولی همون طور که می دونیدارائه خیلی از سرویس ها در کشور ما ممکن نیست!

تستر زیر یکی از سروریس های آزاد برای تمامی کشورها از جمله ایرانه:

تست سازگاری سایت با موبایل از طریق w3c mobile ok checker

2- لزوم اهمیت اساسی وب مستر ها به بهینه سازی سایت برای بینگ و یاهو

به نظر میاد قراره موتورهای جست وجو به مبحث به استراک گذاری برند های معتبر اینترنت بیش از پیش بپردازن.خب سایت شما هم با هر محتوایی یک برند محسوب میشه و موتورهای جست وجو گر بخشی از تمرکزشون رو روی برند میذارن.

البته این موضوع همه ساله مطرح میشه و این که چه میزان واقعیت داشته باشه بعدا مشخص میشه.مثلا در سال 2014 این میزان مثل همیشه بود و خیلی تغییر نکرد.میدونیم که فایر فاکس گوگل رو برای جست وجو کاربراش به صورت پیش فرض انتخاب کرده.هرچند یاهو هم از جست وچو گرهای قدیمی بوده و هست.به علاوه گوگل در سال 2015 قراره تعامل ویژه ای با مروگر safari داشته باشه.در این بین یاهو و بینگ هم تلاش دارن که پا به پای گوگل با مروگرهای مختلف همکاری داشته باشن.لذا در سال 2015 اهمیت سایر موتور جست و جو ها به جز گوگل رو به افزایش خواهد بود.

4edit

3-تمرکز بیشتر بر روی معیارهای بازدهی سرمایه نه کلمات کلیدی!

اگه تا سال 2014 تمرکز  سئو کاران بر روی کلمات کلیدی بوده،حال باید توجه داشته باشن که کلمات کلیدی با همه ی اهمیتشون،تنها موضوع قابل توجه در سئوی 2015 نخواهد بود.به عبارت دیگه موضوع رنکینگ سایت ها بر اساس کلمات کلیدی پیش نمیره!.بلکه سایتی که بازدهی منابعش بیشتر باشه رنک اول رو در مونورهای جست وجو کسب می کنه.

شاید تاحدی متوجه این موضوع شده باشید.اما اگه بخوام ساده تر بگم باید توجه داشته باشید که تنها استفاده از کلمات کلیدی در هدایت موتورهای جست وجو به سما سایت شما موثر نیست.بلکه آنالیز موتورجست وجو گر از سایت شما خیلی پیشرفته تر از این کلمات سادست!.به عبارتی شما باید در عمل و نوع خدماتتون که شیوه ای از بازدهی سایتتون هست خودتون رو به موتور جست وگو اثبات کنید!

4-توجه بیشتر به فعالیت در شبکه های اجتماعی

نوع فعالیت شما در شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم با شیوه رنکینگ موتورهای جست وجو ارتباط نداره.بلکه سبب معرفی شما به سایرین باشه.یک سایت پویا،نیاز به روابط اجتماعی پویا با سایرین در شبکه های اجتماعیه.

5-تمرکز بر بازدهی لینک ها تا ساخت لینک ها!

لینک بیلدینگ یا ساخت لینک ها یکی از اهداف موتورهای جست وجو گره که به دنبالشون در سایت ها می گردن و همین موضوع سبب میشه که یک سایت از نظر گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیره.به عبارتی این بند  از مقاله ما،مبحث لینک بیلدینگ رو نقض می کنه.اما نکته قابل توجه ما،نیاز به تمرکز بیشتر در سودآوری لینک هاست.سود یک لینک مفید و کاملا مرتبط و بررسی تاثیرات اون از ساخت لینک ها متوالی در سایت که تاثیرات زیادی ندارن مهم تره.

امیدوارم خلاصه ی ارائه شده از الگوریتم جدید سئو در 2015 موردتوجهتون قرار گرفته باشه.

منبع:بیگ تم

 

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: معرفی بهترین افزونه های اینستاگرام برای وردپرس - قالب وردپرس | پوسته وردپرس | افزونه وردپرس | بیگ تم

  2. پینگ‌بک: 6 دلیل نیاز تجارت به SEO - قالب وردپرس | پوسته وردپرس | افزونه وردپرس | بیگ تم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *