محاسبه وزن و ابعاد ورق سیاه

وزن ورق سیاه با توجه به مشخصات ابعادی این محصول محاسبه شده و از جمله اطلاعاتی به ‌شمار می‌رود که در زمان تولید به‌صورت یک جدول براساس ضخامت‌های مختلف ارائه می‌شود.

درصورتی‌که ورق‌های سیاه مطابق با استاندارد ساخته نشده باشند در این حالت معمولا وزن پایین‌تری دارند که به‌عنوان یکی از نشانه‌های بی‌کیفیت‌ بودن محصول در نظر گرفته می‌شود.

با چه روشی وزن ورق سیاه محاسبه می شود؟

درصورتی‌که از فعالان حوزه آهن‌آلات باشید بدون شک از این موضوع اطلاع دارید که ورق‌های سیاه به‌عنوان یک ماده اولیه و پایه‌ای برای ساخت بسیاری از پروفیل‌ها و محصولات فولادی مورد استفاده در دیگر صنایع به‌کار می‌رود.

ازاین‌رو وزن این محصول با توجه به تاثیرگذاری زیادی که روی کیفیت نهایی دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند مرغوبیت محصول تولیدشده را نیز تضمین کند.

در همین راستا می‌توان روش‌های مختلفی را برای دستیابی به وزن این محصول را مورد استفاده قرار داد که شامل به‌کارگیری فرمول و جدول وزنی است که به شرح زیر هستند.

استفاده از فرمول محاسبه وزن ورق سیاه

به‌طورکلی برای به‌دست آوردن وزن ورق‌های سیاه با استفاده از فرمول، باید حاصل‌ضرب طول، عرض، ضخامت و چگالی را در نظر داشته باشید که به‌صورت زیر است:

جدول وزن ورق سیاه

یک مهندس آلمانی با درنظرگرفتن اهمیت اندازه‌گیری وزن ورق‌های سیاه، یک جدول استاندارد را برای سایزهای مختلف جمع‌آوری کرده که متقاضیان می‌توانند از آن برای بررسی این معیار استفاده کنند.

زمانی که قصد دارید تا یکی از انواع سایزهای ورق سیاه را بخرید معمولا کارخانه یک فاکتور حاوی اطلاعات وزنی و ابعادی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید تمامی این مشخصات را با جدول اشتال مقایسه کنید.

این جدول به شما مشخصاتی همچون ضخامت، طول و عرض را متناسب با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌دهد تا بتوانید براین‌اساس وزن را اندازه‌گیری کرده و با نمونه خریداری‌ شده مقایسه کنید.

بررسی ابعاد ورق سیاه

باید به این موضوع دقت کافی داشته باشید که مهم‌ترین معیار برای دستیابی به وزن ورق سیاه در اختیار داشتن مشخصات ابعادی است که بر اساس شکل ظاهری آن‌ها که به‌صورت شیت یا رول بوده، ارائه می‌شود.

برای ورق‌های سیاه در حالت رولی هیچ‌گونه محدودیتی ازنظر طول در نظر گرفته نمی‌شود؛ اما عرض این محصولات معمولا شامل ۱۰۰۰، ۱۲۵۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلی‌متر است.

ازنظر ضخامت به‌طور معمول ورق‌های سیاه را بین ۲ تا ۲۰ میلی‌متر تولید می‌کنند و ابعاد مدل‌هایی که به‌صورت شیت هستند نیز شامل موارد زیر است که بر حسب میلی‌متر بیان می‌شوند:

  • ۲۰۰۰ در ۱۰۰۰
  • ۲۵۰۰ در ۱۲۵۰
  • ۶۰۰۰ در ۱۰۰۰
  • ۶۰۰۰ در ۱۵۰۰
  • ۶۰۰۰ در ۲۰۰۰
  • ۱۲۰۰۰ در ۲۰۰۰

باید این مسئله را در نظر بگیرید که قیمت ورق‌های سیاه متناسب با وزن و ابعادی که دارند متفاوت است و باید قبل از خرید تمامی اطلاعات را ازطریق یک مرجع معتبر مانند آهن باکس دریافت کنید.

جمع‌بندی

وزن ورق سیاه یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در زمان تولید و عرضه مد نظر قرار می‌گیرد و درصورتی‌که با حالت استاندارد تفاوت داشته باشد، نشان‌دهنده عدم کیفیت محصول خواهد بود. برای محاسبه وزن از جدول اشتال و فرمول می‌توان استفاده کرد که نیاز به مشخصات ابعادی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *